Корзина
Меню
imgimg
Поиск
Корзина
Не уточнен автомобильвнимание

Уточніть всі характеристики, щоб перевірити відповідність запчастини до вашого автомобіля.

Не уточнен автомобильвнимание

Уточніть всі характеристики, щоб перевірити відповідність запчастини до вашого автомобіля.

Стартер

filter
Фільтр
Виробник

Рекомендації по заміні

Ознаки несправностей
При повороті ключа стартер не спрацьовує, після запуску двигуна, стартер не вимикається, стартер працює але автомобіль не заводиться, сторонній шум

Періодичність заміни
При несправності

Принцип роботи та конструкція автомобільного стартера

Для запуску автомобільного двигуна внутрішнього згоряння, бензинового, чи дизельного, необхідно розкрутити колінвал як мінімум до 200-400 обертів на хвилину. 

Тільки після цього система запалювання та впорскування палива синхронізуються, запрацюють повною мірою та дозволять мотору працювати автономно. Автомобільний стартер, купити який можна після підбору на сторінках каталогу магазина Avto100, ефективно виконує цю задачу.

Конструкція автомобільних стартерів

Стосовно сучасного автомобіля розглядати стартер окремо від системи пуску двигуна не зовсім коректно. Тому що безпосередньо стартер являє собою просто потужний електричний двигун змінного струму, який здатний провертати колінвал. 

З'єднання валу стартера з маховиком колінвала відбувається завдяки прямозубій шестерні, розташованій на шліцьовій частині вала. Шестерня здатна пересуватись вздовж вала, що дозволяє її зубцям входити в зачеплення з зубцями маховика. А також автоматично виходити з зачеплення, коли двигун автомобіля набере необхідну кількість обертів. 

Рух шестерні вздовж вала електродвигуна здійснюється завдяки вилці, пов'язаній з втягуючим реле. У функції втягуючого реле входить також передача живлення на щітки електродвигуна у той момент, коли прямозуба шестерня входить у зачеплення з зубчастим вінцем маховика. Електродвигун вмикається та провертає маховик разом з колінчастим валом до тих пір, поки ДВЗ не запуститься.

Шестерня стартера (бендікс) є частиною обгінної муфти, яка необхідна для того, аби вивести шестерню з зачеплення з маховиком тоді, коли двигун автомобіля запуститься та набере необхідних обертів. Тоді спрацьовує обгінна муфта, яка механічно відштовхує шестерню від маховика та переміщує її по шліцьовій частині вала електродвигуна. В цей же момент контакти втягуючого реле розмикаються, електродвигун зупиняється.

Основні елементи стартера та алгоритм їх роботи

Отже, можна виокремити базові компоненти системи пуску двигуна та прослідкувати послідовність їх роботи в узагальненому вигляді:

  1. Водій повертає ключ запалювання, тим самим замикає контакти у контактній групі. Струм починає поступати від акумулятора на контакти втягуючого реле.
  2. Реле активується, завдяки електромагніту соленоїд переміщується та примушує важіль переміщувати прямозубу шестерню з обгінною муфтою у напрямку маховика. 
  3. Шестерня (бендікс) входить в зачеплення з зубчастим вінцем маховика.
  4. Контакти всередині реле стартера тим часом замикаються та подають напругу високого струму на щітки електродвигуна стартера.
  5. Електродвигун стартера починає провертатись та змушує обертатись маховик та колінвал.
  6. Активується система запалювання та система подачі пального, двигун автомобіля запускається.
  7. Бендікс разом з маховиком набирає обертів, спрацьовує обгінна муфта, шестерня повертається у первинний стан та виходить із зачеплення з маховиком.
  8. Реле стартера розмикає контакти та перериває подачу струму на щітки електродвигуна, стартер зупиняється.

Симптоми несправності автомобільного стартера

Конструкція класичного стартера є досить надійною та здатна прослужити понад 200 тисяч км пробігу без ремонтів. Втім, трапляються і збої в роботі агрегата, особливо після великого пробігу. Найчастіше водіям доводиться стикатись з наступними симптомами.

  1. Стартер не реагує на поворот ключа запалювання. Найчастіше ця проблема пов'язана з відсутністю контакту або на клемах акумулятора, або на клемах стартера. Крім того, варто перевірити рівень заряду акумулятора.
  2. Після включення стартер клацає, але не запускається. Така ситуація найчастіше пов'язана зі зношенням силових контактів у реле стартера. Електромагніт притягує контакти до контактної пластини, проте передачі струму на електродвигун не відбувається через обгоряння, корозію або зношення контактних пластин.
  3. Після повороту ключа у замку запалювання стартер вмикається, але обертається вхолосту, або обертається з характерним шумом. При цьому колінвал двигуна не обертається. Найчастіша причина — зношення шестерні бендікса або зубчастого вінця маховика. У таких випадках потрібна заміна бендікса та обгінної муфти у зборі, або заміна зубчастого вінця маховика.

У разі виникнення цих, або інших несправностей стартера, варто першочергово перевірити акумулятор, контакти на його клемах та рівень заряду. Також у зоні ризику кабелі та дроти, які можуть перетиратись, окиснюватися, або втрачати контакт з масою через корозію. 

Але якщо агрегат вже має великий пробіг та переніс декілька ремонтів, все ж варто купити новий стартер у магазині Avto100. Підібрати його можна як за параметрами, так і за VIN-кодом автомобіля. Також можна використати зручну систему пошуку за маркою та моделлю, типом двигуна та кузова, роком випуску. Фахівці магазину швидко підберуть оптимальну модель стартера та відправлять замовлення по Україні.