Корзина
Меню
imgimg
Поиск
Корзина
Не уточнен автомобильвнимание

Уточніть всі характеристики, щоб перевірити відповідність запчастини до вашого автомобіля.

Не уточнен автомобильвнимание

Уточніть всі характеристики, щоб перевірити відповідність запчастини до вашого автомобіля.

Датчик детонації

filter
Фільтр
Виробник

Що таке датчик детонації. Призначення та перевірка

Виникнення детонаційних процесів у двигуні є вкрай небезпечним явищем. Детонація здатна не просто зруйнувати основні елементи двигуна внутрішнього згоряння, але і є небезпечною як для водія, так і для інших учасників руху. Запобігти або попередити цей процес може датчик детонації, купити який можна у магазині запчастин Avto100.

Детонація та як датчик здатний попередити про небезпеку

Загалом детонацією називають неконтрольовані спалахи у камері згоряння. Такі вибухи призводять до неконтрольованого зростання кількості обертів та значного перевищення навантаження на запчастини кривошипно-шатунного та газорозподільного механізмів, підвищення тиску на стінки камери згоряння (гільзи блоку циліндрів, днище поршня, головка блоку тощо).

Детонація може виникати внаслідок цілої низки причин:

  • порушення оптимальної пропорції паливоповітряної суміші;
  • неправильно відрегульований кут випередження запалювання;
  • перегрів двигуна;
  • велика кількість нагару на клапанах, головці блока та днищі поршня;
  • вихід з ладу свічок запалювання;
  • використання неякісного пального тощо.

Незалежно від причини виникнення, детонація ідентифікується як серія вибухів у циліндрах, або одному з циліндрів. Процес може прослуховуватись та проявлятись як серія постукувань різної інтенсивності залежно від навантаження та кількості обертів двигуна, а також інших аспектів.

Що робить датчик детонації, принцип дії

Для того, аби детонація на початковій стадії не призвела до лавиноподібного невпинного процесу, найпростіший спосіб — прослідкувати появу неконтрольованих вибухів заздалегідь. Саме для цього потрібен датчик детонації.

Сенсор вимірює частоту та силу внутрішніх вибухів у камерах згоряння, перетворюючи їх в електричний імпульс. Вібрації двигуна, перетворені на електричний сигнал, подаються на електронний блок керування, а вже ЕБУ своїми засобами намагається протидіяти детонації. Наприклад, відрегулювати пропорції пального та повітря, або змінити кут випередження запалювання.

Де знаходиться датчик детонації, параметри

Зазвичай датчик детонації розташовують на лицевій стороні блоку циліндрів між другим та третім циліндрами. Деякі моделі чотирициліндрових двигунів можуть бути оснащені чотирма датчиками, по одному на кожен циліндр. 

Це дозволяє точніше та швидше виявити проблему детонації. V-подібні шестициліндрові мотори, як правило, мають по два датчики детонації, по одному на кожен з блоків.

Базові параметри для більшості датчиків детонації наступні:

  • робоча частота коливається у межах 5-15 кГц;
  • чутливість повинна знаходитись у межах від 10 до 50 мілівольтів на g-силу;
  • час відгуку не повинен перевищувати 1 мс;
  • робоча температура — від -40 до +120 градусів;
  • залежно від моделі та виробника розміри датчика складають 15-20 мм у діаметрі та до 30 мм у довжину.

Коли датчик детонації потребує заміни, ознаки несправності

Вихід датчика детонації з ладу зазвичай супроводжується наступними помітними симптомами:

  1. Індикація помилок, поява Check Engine на панелі приладів. Це найбільш явна ознака виходу датчика з ладу. Коли сигнали від датчика перестають потрапляти на блок керування, або їх номінальні значення здаються підозрілими, ЕБУ сповіщає про це піктограмою Check Engine. При цьому у пам'яті системи діагностики зберігається код помилки.
  2. Незвичайний шум під час навантаження на двигун. Якщо системі самодіагностики не вдалося ідентифікувати появу детонації, двигун почне випромінювати характерний металевий стукіт, який зростатиме пропорційно навантаженню або збільшенню кількості обертів.
  3. Істотне зниження потужності двигуна на тлі появи шумів. Таке може відбутися, якщо ЕБУ не вдається відкоригувати кут запалювання, момент впорскування пального та пропорції робочої суміші. У деяких випадках пуск двигуна може бути ускладненим.

Типи датчиків детонації

Датчики детонації поділяються на декілька типів залежно від конструкції та методів виявлення проблеми:

  1. Резонансні датчики. Виявляють ознаки детонації у певному частотному діапазоні, зазвичай це 6-7 кГц. На цій частоті вони значно підсилюють сигнал, що подається на блок керування двигуном.
  2. Нерезонансні датчики. Працюють у ширшому спектрі частот (від 5 до 15 кГц), що дозволяє точніше ідентифікувати появу детонаційних процесів на різних обертах та у різних режимах роботи.

Ці два типи датчиків відносять до п'єзоелектричних приладів. Проте на деяких двигунах використовують датчики детонації, принцип дії яких засновано на магнітострикційному ефекті. Принцип роботи полягає у тому, що вібрації двигуна (механічні коливання) викликають зміни магнітного поля датчика, а це призводить до генерації електричного імпульсу. Цей сигнал так само подається на ЕБУ.

Де купити датчик детонації краще

Якісні та доступні датчики детонації до будь-якого двигуна можна вибрати та купити у магазині автозапчастин Avto100. Каталог запропонує як оригінальні датчики, які постачаються на конвеєр, так і запчастини для вторинного ринку. Ціна на датчик детонації залежить від моделі двигуна та виробника компонентів.